El dimarts 17/11/09, vam anar al MNAC (Museu Nacional d'Art de Catalunya).
El Departament d'Educació del MNAC ofereix diferents programes i activitats, així com també un ampli ventall de recursos i serveis per a l'aprenentatge adreçats tant a grups escolars com a públic en general. Els programes estan pensats segons les característiques internes de cadascun dels públics.
Un cop vàrem arribar tots al museu, vam anar a una sala on ens van explicar els programes i com faríem la organització.
Hi ha 2 propostes (l'altra tercera que teníem previst veure, Històries en relleu, no va poder ser per problemes d'última hora que van sorgir):
El Departament d'Educació del MNAC ofereix diferents programes i activitats, així com també un ampli ventall de recursos i serveis per a l'aprenentatge adreçats tant a grups escolars com a públic en general. Els programes estan pensats segons les característiques internes de cadascun dels públics.
Un cop vàrem arribar tots al museu, vam anar a una sala on ens van explicar els programes i com faríem la organització.
Hi ha 2 propostes (l'altra tercera que teníem previst veure, Històries en relleu, no va poder ser per problemes d'última hora que van sorgir):
- Col.lecció del romànic (So i color)
- Col.lecció d'art modern (La dansa de les fades i els follets)
Dues col.leccions programades també, per els d'infantil amb les seves activitats corresponents.
La línia principal, és acostar l'art a l'escola; fent activitats relacionades amb les col.leccions d'art.
Hi ha 28 propostes diferents (que van del Romànic al Gòtic), on tenim 3 vies pel desenvolupament escolar:
La línia principal, és acostar l'art a l'escola; fent activitats relacionades amb les col.leccions d'art.
Hi ha 28 propostes diferents (que van del Romànic al Gòtic), on tenim 3 vies pel desenvolupament escolar:
- visita guiada
- visita dinamitzada (guiada+suport)
- visita taller (desenvolupament d'una activitat)
Després d'explicar-nos doncs, una mica la seva dinàmica, ens vàrem dividir en dos grups, un grup on va anar a veure "So i color", i l'altre grup "La dansa de les fades i els follets".
Jo vaig anar a veure "La dansa de les fades i els follets". La visita va ser dinamitzada, tal com si fóssim una classe d'infantil. D'aquesta manera vaig poder experienciar com seria anar amb una escola amb els més menuts, veure com en aquesta edat l'art pot començar a impactar en els més petits, guiant-lis la mirada de l'obra a base de preguntes i, a través d'una història.
Un cop vam acabar de veure les obres, vam finalitzar la visita amb un taller. Vam anar a una sala, i després de comentar-nos el que es sol fer allà, com per exemple: cada nen/a es fa amb materials de paper, cartolines, gomets,etc. una corona o bé una bareta màgica com les fades, és a dir es treballa manualment algun element representatiu de la col.leció que s'hagi treballat.
I per últim, vam ballar tots junts "La dansa de les fades i els follets".
Jo vaig anar a veure "La dansa de les fades i els follets". La visita va ser dinamitzada, tal com si fóssim una classe d'infantil. D'aquesta manera vaig poder experienciar com seria anar amb una escola amb els més menuts, veure com en aquesta edat l'art pot començar a impactar en els més petits, guiant-lis la mirada de l'obra a base de preguntes i, a través d'una història.
Un cop vam acabar de veure les obres, vam finalitzar la visita amb un taller. Vam anar a una sala, i després de comentar-nos el que es sol fer allà, com per exemple: cada nen/a es fa amb materials de paper, cartolines, gomets,etc. una corona o bé una bareta màgica com les fades, és a dir es treballa manualment algun element representatiu de la col.leció que s'hagi treballat.
I per últim, vam ballar tots junts "La dansa de les fades i els follets".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada