dimecres, 18 de novembre del 2009

Envoltada d'aigua!



Avui dimecres, 18/11/09, hem anat (la Cora, la Nerea i jo del mateix grup de seminari, juntament amb la Laura Rovira i la Leticia Ribas d'un altre grup de seminari)a l'Aquàrium, doncs es tractava d'escollir una entitat cultural que presentés una oferta educativa.

Després de haver quedat ja prèviament amb la Elena Boada (coordinadora d'activitats a l'Aquàrium i mestra de la nostra facultat de Blanquerna) de la nostra visita, però sense cap hora en concret per problemes de comunicació i coordinació amb els e-mails, ens presentàrem a les 9h del matí per precaució. L'aquàrium, un cop allà, vam veure que obrien a les 9.30h. Ens van atendre d'una manera molt correcta i amable, perquè tot i solapant-nos amb un altre grup de tres noies (del grup B)que van arribar en aquell moment per fer la cita acordada que ja tenien a les 10h amb una escola d'infantil, ens van dir que tot i sent molta gent i no gaire recomanable per tal de no ser una distracció pels petits, ens esperèssim a la següent escola d'infantil que arribava a les 12h. Així doncs, veient el seu esforç i les molèsties que es prenien per nosaltres, molt agraïdes vam acceptar sense cap problema i vam aprofitar per anar a fer un cafè.

Ja a les 12h, tornàrem a l'Aquàrium on ja podíem veure les cares d'impaciència que tenien els nens/es de la classe d'infantil (Escola de Rubí de P5) amb els que faríem la visita guiada pel fons del Mediterrani, sense oblidar els fons d'alguns mars tropicals.
La classe es va dividir en dos grups, els cavallets de mar i els taurons. Cadaun d'ells duia penjat en el coll el grup de l'animal que li havia tocat (després les mestres ens van explicar, que la divisió del grup era segons la classe dels animals que anàven a l'escola i, que el tema del fons marí i les seves espècies ja s'havien treballat prèviament a classe; on feien la cloenda del tema a l'Aquàrium).
En cada grup hi anava un guia, on explicava als nens/es les característiques de cada espècie més representativa i/o destacable per la seva forma o manera de viure. Les explicacions, lògicament eren molt amenes, i moltes vegades comentades com un conte, o bé fent comparacions amb la vida o pràctica dels nens/es a casa amb la dels peixos; per exemple: a vosaltres qui us va tenir? a quina panxa vau estar? i tots els nens responen: a la mare!!!!!! doncs en el cas del cavallet de mar és el contrari els té el pare!
Els nens/es en tot moment estàven molt atents i participatius en qualsevol intervenció que havien de fer o respondre.



Algo però, que sí em va soptar, és que moltes explicacions, els guies, les feien afegint els seus noms tècnics que describien les parts d'un peix, o característiques d'aquest (Ex: Simbiosi) com si els nens/es ho acabéssin recordant. Sempre que apareixia algún tecnicisme els feia repetir en veu alta la paraula. La meva sorpresa va ser, quan al final de la visita, vàrem anar a una sala ( espècie de mini-teatre), ja units els dos grups, i a través d'una representació molt divertida amb el personal d'allà, se'ls anava preguntant algunes coses on responien correctament molt entusiasmats.
Un dels animals més atraients de la visita pels més petits, va ser lògicament el tauró.



Segur que aquesta nit, molts d'ells aniràn a dormir amb una altra visió del fons marí, contents del que han viscut i après, al igual que jo amb una nova visió de com els més petits són capaços d'aprendre tantes coses amb entusiasme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada