Després de practicar la lectura en veu alta com cada dia de seminari, vàrem dedicar la segona part de la classe a l'actualitat educativa, comentant cadascú la notícia que havia dut.
En el meu cas, la notícia va ser compartida amb una altra companya, la Júlia.
L'article: "Sin leer ni escribir hasta los seis".
Aquest, parla de que hi ha un enfado general, perquè l'educació espanyola no dona els resultats que agradarien: els professors de primària es queixen de que els d'infantil arriben sense saber res, els de secundària el mateix per els de primària, els de batxillerat el mateix dels de secundària i els de la universitat el mateix per els de batxillerat.
Degut a aquesta pressió social, de tenir un nivell educatiu baix respecte a altres països, molts docents es veuen obligats a augmentar el nivell esducatiu. D'aquesta manera adelanten els objectius i els continguts escolars a nens molt petits (4-5 anys), deixant de ser una educació més infantil per donar lloc, al que hauríem d'anomenar una pre-primària: divisió de matèries (anglès, lectoescriptura, tecnologia, etc) i canvis de professors.
Els experts, es queixen d'aquesta pressió social per millorar el nivell educatiu adelantant els continguts, ja que a llarg termini pot produir un efecte contrari: al forçar un aprenentatge que per edat no és gaire coherent ni adient, aquests s'avorreixen i perden interès.
En aquesta etapa infantil, s'ha d'utilitzar una metodologia més lúdica per fomentar l'interès en aprendre.
En el meu cas, la notícia va ser compartida amb una altra companya, la Júlia.
L'article: "Sin leer ni escribir hasta los seis".
Aquest, parla de que hi ha un enfado general, perquè l'educació espanyola no dona els resultats que agradarien: els professors de primària es queixen de que els d'infantil arriben sense saber res, els de secundària el mateix per els de primària, els de batxillerat el mateix dels de secundària i els de la universitat el mateix per els de batxillerat.
Degut a aquesta pressió social, de tenir un nivell educatiu baix respecte a altres països, molts docents es veuen obligats a augmentar el nivell esducatiu. D'aquesta manera adelanten els objectius i els continguts escolars a nens molt petits (4-5 anys), deixant de ser una educació més infantil per donar lloc, al que hauríem d'anomenar una pre-primària: divisió de matèries (anglès, lectoescriptura, tecnologia, etc) i canvis de professors.
Els experts, es queixen d'aquesta pressió social per millorar el nivell educatiu adelantant els continguts, ja que a llarg termini pot produir un efecte contrari: al forçar un aprenentatge que per edat no és gaire coherent ni adient, aquests s'avorreixen i perden interès.
En aquesta etapa infantil, s'ha d'utilitzar una metodologia més lúdica per fomentar l'interès en aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada