A seminari, el dia 12/11/2009, vàrem comentar la pel.lícula Billy Elliot, que havíem ja vist tots junts a la classe anterior.
La pel.lícula reflexava molts arquetips de gènere; com per exemple que, la dansa és només per nenes i si t'agrada és que ets homosexual. Aquest, entre d'altres, era amb el que es basava l'argument de la pel.lícula, negant-li a Billy que practiqués i es dediqués el que realment volia.
Arrel d'aquest arquetip, vàrem obrir també un debat en relació a un article que havíem ja llegit sobre Gènere i Multiculturalitat: Els reptes d'una educació física en moviment.
Amb el neixement del nen, ja comencem a descobrir pràctiques tipificats de gènere. En el nen ja se'l vesteix de color rosa o blau en funció del seu sexe.
El paper dels pares/mares, en la construcció d'aquests arquetips de gènere, és en funció del model que dónen ells mateixos a casa, els nens/es acaben imitant el que veuen a casa seva. Alhora també, contribueixen a reforçar aquests arquetips,en el moment de apuntar-los a unes activitats extraescolars o altres ( en el nen se'l apunta a fer futbol, i a la nena gimnàstica rítmica).
Per altra banda, també tenim el paper dels mass-media en la creació d'arquetips de gènere. Per exemple, en la publicitat de joguines, es veu clarament al sexe al qui va dirigit exclusivament; és a dir, per una nina en el anunci hi surt solament nenes jugant amb aquesta amb una música de fons més dolça i femenina, mentre que una joguina destinada pels nens, la música és molt més agressiva, i només hi surten nens.
Paral.lelament això, en les pràctiques docents també inconscientment afavorim la construcció de discursos tipificats de gènere. Tenim tendència, per exemple, a dir-li al nen o nena que li digui a la mare que li cusi el botó de la bata, enllocde dir-li que li cusi el pare o la mare.
Aquests, entre d'altres, són exemples que reflecteixen avuí dia, la societat sexista en la què vivim, i com moltes vegades inconscientment determinem ja en el nen o a la nena , les pràctiques que ha d'exercir en funció del seu sexe, al llarg de la seva vida, limitant les seves possibilitats; mentre que aquestes, hauríem de saber ja tots que, són les mateixes tant si ets nen o nena.
La pel.lícula reflexava molts arquetips de gènere; com per exemple que, la dansa és només per nenes i si t'agrada és que ets homosexual. Aquest, entre d'altres, era amb el que es basava l'argument de la pel.lícula, negant-li a Billy que practiqués i es dediqués el que realment volia.
Arrel d'aquest arquetip, vàrem obrir també un debat en relació a un article que havíem ja llegit sobre Gènere i Multiculturalitat: Els reptes d'una educació física en moviment.
Amb el neixement del nen, ja comencem a descobrir pràctiques tipificats de gènere. En el nen ja se'l vesteix de color rosa o blau en funció del seu sexe.
El paper dels pares/mares, en la construcció d'aquests arquetips de gènere, és en funció del model que dónen ells mateixos a casa, els nens/es acaben imitant el que veuen a casa seva. Alhora també, contribueixen a reforçar aquests arquetips,en el moment de apuntar-los a unes activitats extraescolars o altres ( en el nen se'l apunta a fer futbol, i a la nena gimnàstica rítmica).
Per altra banda, també tenim el paper dels mass-media en la creació d'arquetips de gènere. Per exemple, en la publicitat de joguines, es veu clarament al sexe al qui va dirigit exclusivament; és a dir, per una nina en el anunci hi surt solament nenes jugant amb aquesta amb una música de fons més dolça i femenina, mentre que una joguina destinada pels nens, la música és molt més agressiva, i només hi surten nens.
Paral.lelament això, en les pràctiques docents també inconscientment afavorim la construcció de discursos tipificats de gènere. Tenim tendència, per exemple, a dir-li al nen o nena que li digui a la mare que li cusi el botó de la bata, enllocde dir-li que li cusi el pare o la mare.
Aquests, entre d'altres, són exemples que reflecteixen avuí dia, la societat sexista en la què vivim, i com moltes vegades inconscientment determinem ja en el nen o a la nena , les pràctiques que ha d'exercir en funció del seu sexe, al llarg de la seva vida, limitant les seves possibilitats; mentre que aquestes, hauríem de saber ja tots que, són les mateixes tant si ets nen o nena.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada