dimecres, 23 de desembre del 2009

Estic molt orgullosa!!!

La veritat, és que mirant enrere, em quedo parada de tot el que he arribat aprendre en tan sols 3 mesos.

Quan em vaig assabentar, que tindria una assignatura sobre les TIC, el meu primer pensament ja va ser: "Això no ho sabré fer perquè no entendré res!".
Primer de tot, crear un bloc, i no tan sols això...sino que et diuen que has de fer entrades al bloc diàriament amb una sèrie de reflexions, exercicis pràctica de classe, actualitat educativa, publicació de vídeos i imatges...en fi! que només el primer dia sentir això, se'm va fer tot una muntanya, mentre el sentiment d'angoixa s'apoderava de mi.

Vaig posar-me mans a l'obra i crec, que no ho he fet pas tan malament, no sé si el bloc estarà a l'altura del que es requereix, però jo m'en sento molt orgullosa.

Em només 3 mesos, hem arribat apendre una gran varietat de tasques:
Com publicar un vídeo amb el codi embed i com editar-lo amb el Movie Maker, com fer enllaços, les entrades del bloc, publicar presentacions i documents amb uns programes determinats com el Slideshare o el Scribd, com retocar imatges, com comunicar-nos amb treballs en grup deixant de banda els mail quan tenim el Google Docs i els wiki, hem participat en la wikipèdia i en el wikispace, hem retocat també una cançó amb l'Audicity, i molts conceptes més.
A vegades em sento parlar i només el vocabulari que sóc conscient que utilitzo amb les TIC i que abans no n'havia sentit a parlar o simplement m'era indiferent i per tant no seguia amb atenció, noto que ja poc a poc m'he introduit dins del món digital.
El fet de tenir unes determinades i petites nocions de l'actualitat de les TIC, et fa recuperar la confiança davant d'un ordinador i a sentir més interès en perfeccionar el que de mica en mica es va aprenent.

A mesura doncs, que s'explicava un exercici, el duia a térme en pocs dies, per tal de no oblidar el què poc o molt havia après en aquell dia a classe. He intentat ser constant amb el bloc, principalment amb les entrades d' exercicis en TIC i en el seguiment del SEMINARI; en segon térme ja més per lliure he fet alguna entrada de publicar algun video d'Educació Física, alguna web de contes, publicacions de treballs i apunts.

Són moltes les intervencions de les quals m'en sento orgullosa, per no dir casi totes, ja que de totes m'han aportat algo de nou i que no coneixia, i el fet de realitzar després una petita pràctica i posar-la al bloc, era com la recompensa, el sentiment de satisfacció, al comprovar que allò que semblava tan enrebassat quan s'explicava, a la pràctica ho he sapigut resoldre i fer.
En el cas però, d'escollir dos intervencions, de les quals em sento més orgullosa, han estat la pràctica del Google Docs i la edició d'un vídeo amb el Movie Maker.
De los dos m'en sento orgullosa perquè les trobo de gran utilitat. En el cas del Google Docs, va ser una de les pràctiques que vaig trobar la classe molt interessant i divertida. El fet de poder comunicar-te simultàniament amb gent d'un grup a través d'un document escrit (sense recorrer al correu), després alhora també amb una presentació ser creada per tot el grup sense necessitat d'estar junts davant del mateix ordinador, i després amb el formulari on creant solament unes preguntes et feia automàticament en un full de càlcul (una taula) amb el què feia cadasú. Em va agradar molt perquè algo que explicat sembla que hagi de ser molt complicat i per experts, vam poder-ho treballar amb molta facilitat una pràctica que la considero molt útil.
Per altra banda, el vídeo editat amb el Movie Maker, la satisfacció probablement va ser major que l'anterior, perquè va ser una pràctica feta sola a casa, on amb dedicació i paciència vaig poder saber aplicar els coneixements comentats a classe per editar un vídeo. Tot i que les imatges són les mateixes que s'ens van facilitar a classe, vaig intentar fer-lo original utilitzant una série d'aplicacions que haviem vist a classe. M'en sento satisfeta, perquè editar un vídeo sempre ho havia relacionat amb experts o amb gent amb un alt coneixement informàtic, i he pogut comprovar que amb interès i dedicació, amb el programa Movie Maker pots arribar crear bons vídeos. Va ser així, com també, després d'aquesta pràctica, vam haver de realitzar un petit muntatge amb el recull d'activitats de la setmana extraordinària i vàrem aprofitar de nou l'ús del Movie Maker per realitzar un vídeo amb les fotos que haviem fet.

Així doncs, puc sentir-me orgullosa del que he après i d'haver realitzat un bloc personal amb tot el que això comportava amb algú com jo amb les TIC. Repeteixo que, no sé si serà el nivell adeqüat al que s'exigeix, però us puc assegurar que això només acaba de començar!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada