dijous, 12 de novembre del 2009

La importància dels jocs infantils

El joc és una activitat pròpia de l'ésser humà. Ha demostrat ser una valuosa experiència l'aprenentatge.

El joc està infravalorat i es considera una pèrdua de temps, en canvi amb aquesta activitat afavoreix el desenvolupament de la personalitat de l'infant.

El joc és el llenguatge principal del nen, a partir d'això es comunicara amb el món, segons les seves experiències i necessitats particulars.

El joc enriqueix la imaginació i la creativitat de l'infant. A través del joc els nens s'enfronten amb el seu passat i el seu present i es preparen pel seu futur. El joc estimula els sentits del nens.


Aquí us deixo un vídeo que reflecteix la importància del joc per aprendre!

4 comentaris:

  1. Hola!

    He trobat interesant l’entrada que has fet sobre aquest tema, al meu bloc parlo dels jocs però relacionats amb l’ordinador. Et deixo la direcció per si vols donar-li un cop d’ull.

    http://nereablanquerna.blogspot.com

    ResponElimina
  2. Marta! He visitat el bloc que em vas recomenar i està molt bé!

    Si tens més informació sobre els jocs en l'etapa infantil m'agradaria que m'ho comuniquessis.

    Merci!

    ResponElimina
  3. Hola Marta

    He fet una ullada a aquest video que has penjat i després he llegit la teva entrada. Estic totalment d'acord amb tu que el joc és essencial per el bon desenvolupament del infant. M'agradaria que li fessis un cop d'ull al meu bloc, on jo no parlo ben bé dels jocs però si del desenvolupament que te el nen i nena en l'experimentació i adquisició de nous coneixements i sensacions amb la panera dels tresors.

    ResponElimina
  4. hola!
    Esta molt bé aquest vídeo, jo he trobat un que ens mostra el joc heurístic, fes un cop d'ull al meu bloc havera que et sembla.

    ResponElimina